Volvo introduce noua tehnologie PowerPulse pentru a reduce timpul de raspuns al turbinei

Volvo introduce noua tehnologie PowerPulse

Volvo introduce noua tehnologie PowerPulse pentru a reduce timpul de raspuns al turbinei

Cateva lucruri in lumea masinilor deranjeaza mai mult decat intarzierea impulsului de putere al turbinei. Toti vream sa ne bucuram de puterea totala a masinii imediat dupa ce apasam pe acceleratie, fara sa mai fim nevoiti sa asteptam! Volvo este de acord si vine pe piata in 2017 cu noul S90 diesel. Volvo foloseste la acest motor un compresor de aer electric, un rezervor presurizat si o supapa pentru a reduce intarzirea imulsului de putere. Hai sa aflam cum funtioneaza.

De ce turbina nu ne ofera puterea de care avem nevoie instant?

Atunci cand circulam cu o viteza mica si cu o turatie a motorului scazuta, motorul nu furnizeaza o presiune de esapament mare, iar paletii turbinei se invart incet. In aceste conditii pentru a face o depasire mai rapida este necesar sa schimbam intr-o treapta inferioara, deoarece motorul produce mai multa presiune de esapament si ajuta turbina sa se invarta mai tare. Turbina este conectata la un turbocompresor care introduce mai mult aer in motor si ofera mai multa putere.

Principala problema este ca toate acestea nu se intampla instant si de aici apare aceasta intarziere a impulsului de putere.

Acum, la masinile noi au mai fost imbunatatite aceste probleme legate de intarzierea impulsului de putere. Constructorii auto au venit cu mai multe solutii de-a lungul anilor pentru a remedia aceasta problema si au introdus turbinle secventiale, turbinele cu cu geometrie variabila si alte solutii.

Volvo a venit cu acesta noua tehnologie „PowerPulse” pentru a elimina problema impulsului de putere.

Volvo S90 vine deja cu o turbina secventiala „two-stage” pentru a remedia problema impulsului de putere, dar pentru a face asta mult mai bine, noul model diesel este echipat cu un compresor electric, un rezervor presurizat si o supapa (tehnologia „PowerPulse”).

Compresorul electric aspira aerul curat din filtrul de aer si il stocheaza intr-un rezervor presurizat de 2 litri. Cand soferul accelereaza, supapa se deschide, trimite o presiunea de aer foarte mare din rezervor catre sistemul de evacuare, punand in miscare paletii turbinei foarte rapid, care la randul ei trimite aerul in cilindri motorului, rezultand un impuls de putere rapid.

Iata cum arata sistemul „PowerPulse” pe S90:

Iata cum arata sistemul PowerPulse pe S90:

Pentru a demonstra cat de performant este acest nou sistem „PowerPulse”, Volvo a pus la dispozitie un grafic, unde este prezentata diferenta fata de principalii competitori.

share post:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *