Turbocompresor Ford Motor EcoBoost

Turbocompresoarele Continental pentru motoarele EcoBoost

EcoBoost FordDezvoltat in centrul de cercetari propriu din din Aachen (Germania), EcoBoost beneficiaza de unele dintre cele mai avansate tehnologii, fiind capabil de realizarea unor performante dinamice foarte inalte. Pe baza voturilor a 35 de tari din intreaga lume, EcoBoost a fost declarat in anul 2013 „Motorul Anului”, iar pentru versiunile de 100 CP, respectiv 125 CP, a mai fost numit si „Cel mai bun motor nou” sau „Cel mai bun motor sub 1 l”.

Utilizand o tehnologie ce imbina perfect injectia directa de combustibil cu turbo-alimentarea, EcoBoost reuseste sa depaseasca asteptarile reale pentru un motor cu cilindreea de numai 1000 cm3. Practic, pe Ford Focus, Ford Fiesta sau Ford B-MAX, EcoBoost este in stare de performante similare cu ale unui motor de 1,6 litri, si asta la un consum cu 20% mai mic.

 

Probabil ca va intrebati cum este totusi posibil ca un motor cu o cilindree atat de mica sa fie capabil de asemenea performante? Ei bine, desi la capitolul aerodinamica nu este nimic de reprosat, performantele de care da dovada un autoturism echipat cu EcoBoost se datoreaza in mare parte turbocompresorului furnizat de Continental (Foto 1).

Turbocompresor Continental (EcoBoost Ford)

Avand o masa foarte mica, o inertie pe masura si un diametru al turbinei de numai 38 mm, turbocompresorul Continental ofera autoturismului un raspuns la acceleratii foarte prompt. De asemenea, tehnologia folosita ca si igeniozitatea modului de implementare au permis obtinerea unor performante net superioare autovehiculelor din aceeasi clasa, concomitent cu reducerea emisiilor de CO2 si a consumului de carburant.

Din punct de vedere constructiv turbocompresoarele Continental pastreaza linia comuna a industriei. De controlul presiunii refulate este responsabila supapa wastegate, in timp ce pe galeria de admisie o alta supapa („blow-off” valve) se deschide odata cu inchiderea obturatorului.

Chiar daca au debutat recent in industria turbosuflantelor (2006), Continental pastreaza pana in prezent o directie foarte clara in scopul dezvoltarii motoarelor pe benzina cu o cilindree mica, compensata insa de un sistem de supraalimentare foarte eficient. Iata mai jos o animatie foarte interesanta cu motorul EcoBoost de 1 l de la Ford.

(i) Esti interesat de reconditionarea unei turbosuflante pentru Ford? click aici

share post:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *