O alternativa viabila si eficienta la motoarele diesel

O alternativa viabila si eficienta la motoarele diesel

Privind la noul model Kia Proceed T-GDi GT-Line, cu aspectul sau si manevrabilitatea sportiva, va puteti astepta la un motor mare sub capota. In schimb, acesta are un motor cu trei cilindri, de 1,6 litri, care poate ajunge de la 0-100 km / h, in 10,7 secunde, are un consum mediu de 4.7 litri la 100 de km si emisii de CO2 de 115g / km.

Acum cativa ani, acest tip de performanta ar fi fost considerat exceptional. Datorita tehnologiei turbo, aceste motoare cu combustie traditionala, alimentate in mod normal, ofera acum o economie de combustibil mai buna si emisii mai reduse, fara pierderi de performanta comparabile.

In Europa vanzarile masinilor pe motorina au scazut treptat deoarece noile motoare pe benzina dotate cu turbo au devenit mai bune, si ne asteptam ca aceasta tendinta sa se accelereze.

In prezent chiar si companiile care detin parcuri mari de masini,  vad motoarele pe benzina dotate cu turbocompresoare o alternativa viabila si eficienta la motorina datorita performantelor ridicate, consumului redus si emiisilor de CO2 scazute.

Cresterea puterii

Turbocompresoarele sunt asociate in mod traditional cu motoarele diesel, care au nevoie de un impuls pentru a le oferi mai multa putere.

Dar acum turbocompresoarele sunt din ce in ce mai folosite la motoarele pe benzina, deoarece reduc emisiile si imbunatatesc economia de combustibil, fara a sacrifica performantele.

Un motor pe benzina de 2 litri cu patru cilindri, se poate potrivi cu puterea unui motor de trei litri pe benzina V6 cu aspiratie naturala. Turbina functioneaza utilizand gazul de esapament al motorului, care, la rândul sau, actioneaza un compresor care comprima aerul. Acest aer este apoi introdus fortat in camera de combustie unde se amesteca cu combustibil pentru a crea o putere suplimentara.
Aceasta inseamna ca motorul nu va trebui sa arda atat de mult combustibil pentru a furniza aceeasi putere.

Pentru a face fata vitezei de rotatie mare, presiunii si caldurii, turbinele trebuie sa fie incredibil de robuste, astfel incat Honeywell utilizeaza rulmenti cu bile si alte tehnologii dezvoltate pentru aeronave militare de catre divizia aerospatiala a companiei.

Turbinele sunt cuplate la intercoolere care racesc fluxul de aer si la sisteme de racire cu ulei care impiedica supraincalzirea.

Putere instantanee

Pentru a face procesul mai eficient turbinele sunt adesea combinate cu sisteme de injectie directa sau indirecta si cu sisteme variabile de ridicare sau de temporizare a supapelor.

Mai nou au aparut pe piata masini dotate cu turbocompresoare electrice, care sunt actionate de un motor electric, acestea raspunzand mult mai repede decat un turbocompresor normal actionat de gazele de esapament, eliminand intarzirea la acceleratie (turbo-lagul).

share post:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *