Masinile economice pot polua mai mult decat se credea anterior

Masinile economice pot polua mai mult decat se credea anterior

Nu la fel de verde, la urma urmei! Vehiculele eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil pot polua mai mult decat se credea initial.

Mai mult de jumatate din autoturismele de pe sosea vor utiliza tehnologia eficienta din punct de vedere al consumului de combustibil pana in 2050. Motoarele GDI injecteaza combustibil direct in camere pentru o ardere mai eficienta, dar cercetatorii au descoperit ca emisiile pot fi mari in anumite conditii si pot produce mai mult carbon negru, benzen toxic si toluen.

Conducatorii auto care spera sa economiseasca bani si sa protejeze mediul cu o masina eficienta din punct de vedere al consumului de combustibil ar putea dori sa se uite mai atent la ceea ce are vehiculul lor sub capota.

Cercetatorii canadieni au descoperit ca unele motoare concepute pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon pot de fapt sa emita mai multa funingine si compusi toxici din gazele de esapament decat alte motoare.

Acestia afirma ca producatorii si consumatorii nu ar trebui sa cantareasca costurile de mediu ale noilor lor vehicule in directia unor vehicule mai eficiente. In timp ce automobilele par sa utilizeze mai putin combustibil fosil, acestea ar putea avea un impact mai grav asupra mediului si sanatatii oamenilor.

Producatorii de masini au adoptat motoarele GDI pentru a satisface cererea unui consum mai mic de combustibil si pentru cresterea puterii. Potrivit echipei, numarul de motoare GDI gasite pe masinile noi intre 2009 si 2015 a crescut de la cinci procente la 46%. Dar analizele lor au aratat ca, in timp ce emisiile de dioxid de carbon au fost mai scazute la motoarele GDI, ele au pompat mai multa funingine si compusi organici daunatori, cum ar fi benzenul si toluenul.

„Intreaga motivatie pentru crearea acestor motoare a fost in primul rand eficienta consumului de combustibil. Dar ceea ce nu am luat in considerare sunt celelalte emisii legate de climă”, a explicat profesorul Greg Evans, inginer si chimist la Toronto.

Daca un vehicul emite o cantitate mica de funingine, acesta poate neglija complet cantitatea redusa de CO2 pe care o emite. Motoarele GDI functioneaza prin injectarea de combustibil direct in camerele de combustie ale motorului masinii, ceea ce permite o utilizare mai mica de combustibil. Pomparea combustibilului direct in cilindri, permite computerului masinii sa aiba un control mai precis asupra amestecului de combustibil si aer. Acest lucru are scopul de a oferi mai o ardere mai eficienta a combustibilului si o livrare mai mare de putere.

Cand echipa Toronto a analizat compozitia chimica a emisiilor provenite de la motoarele GDI, a constatat ca acestea se situeaza aproape in primele 25% din toate vehiculele studiate pentru funingine si se aflau in topul 10-20% pentru compusii organici toxici.

Dar, atunci cand au fost luate in considerare avantajele nete ale alegerii verzi a conducatorului auto asupra mediului, au trebuit sa includa factori cum ar fi compozitia combustibilului, temperatura locala si durata de viata a vehiculului. Unul dintre factorii care pot mari cantitatea de funingine produsa este calitatea aerului care loveste sistemul de admisie al motorului.

In orase aerul este posibil sa aiba o proportie mai mare de particule fine care ar putea ajunge in motor. Acest lucru poate bloca sistemul, conducand la o combustie mai putin eficienta a combustibilului si la mai multa funingine.

Cercetarile recente au aratat ca particule fine de funingine de la motoarele auto pot avea un impact dramatic asupra sanatatii, sunt implicate in probleme de respiratie si duc la un risc crescut de boli cardiace si accidente vasculare cerebrale. Cu toate acestea, instalarea unor filtre eficiente de particule in vehiculele cu motoare GDI ar putea echilibra acest lucru.

Dr. Naomi Zimmerman, autorul principal al celor doua studii, a constatat ca, in unele cazuri, este nevoie de o imbunatatire cu pana la 20% a consumului de combustibil pentru a compensa emisiile de carbon negru.

Expertii din industrie prevad ca mai mult de jumatate din masini pana in 2020 vor utiliza tipuri de combustibili eficienti pentru motoare. Dar efectul net al unei astfel de tranzitii uriase asupra mediului este neclar.

Profesorul Evans a adaugat: „Toate interactiunile complexe arata ca, din cauza dorintei bine intentionate de a atenua incalzirea climatica, tehnologia se schimba rapid si nu tinem cont in mod corespunzator de toate compromisurile si efectele secundare, iar pe masura imbunatatirii designului motorului, echilibrul dintre toti acesti factori s-ar putea schimba din nou.

share post:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *