Consumul real al motoarelor pe benzina dotate cu turbina

Consumul real al motoarelor pe benzina dotate cu turbo

Daca conduceti o masina pe benzina dotata cu turbocompresor, ati observat cu siguranta ca motorul consuma mai mult combustibil decat sugereaza ratingul oficial al producatorului.Consumul real al motoarelor pe benzina dotate cu turbo

Constructorii auto se indreapta din ce in ce mai mult mult spre motoarele pe benzina mici dotate cu torbocompresoare pentru a reduce consumul de combustibil. Ford ofera pickup-ul sau F-150 cu un motor V6 dotat cu turbocompresor  in loc de traditionalul motor V-8. Porsche tocmai a redus motorul la modelul sau sportiv 911 de la 3,8 litri la 3,0, dar a facut-o mai puternica prin adaugarea unei perechi de turbocompresoare.

Teoretic, aceste motoare noi dotate cu turbocompresoare ofea cel putin aceeasi putere ca un motor mai mare, dar si un consum redus de combustibil. Cel putin aceasta este teoria. Lumea reala este o alta problema. Sa aruncam o privire la un exemplu recent.

Inainte de testul facut pe modelul Ford Focus Ecoboost cu motor de 1 litru, toata lumea se astepta la cifre spectaculoase din punctul de vedere al consumului de combustibil. Pe hartie, Focus pare un adevarat competitor al eficientei: are o transmisie cu sase trepte, o tehnologie start-stop si un motor de un litru cu trei cilindri, cu injectie directa de carburant, o pompa de ulei cu presiune variabila si turbocompresor.

Producatorul evalueaza motorul de 1 litru Ecoboost de la Ford Focus la un consum de 7,8 L / 100 km in oras si 5,6 L / 100 km in afara orasului. Acestea sunt rezultate foarte bune. Dar rezultatele reale nu se aproprie de aceste valori.

La testul facut in oras, Ecoboost a consumat in mod de condus normal intre 11 si 12,5 L / 100 km, nu mult mai bine decat un Subaru Outback de 2.5 litri cu tractiune integrala testat inainte. Pe autostrada, consumul Ecoboost a scazut la 8 L / 100 km. Pentru un motor de un litru in trei cilindri, conceput intentionat pentru a maximiza eficienta combustibilului, acestea au fost rezultate slabe.

Nu am fost chiar surprinsi. Dupa cum am invatat de-a lungul anilor de testare, masinile cu turbocompresie se intorc adesea cu o economie de combustibil mult mai slaba decat evaluarile oficiale.

De exemplu, in urma testelor facute de cei de la consumerreports.org, motorul ecoboost cu turbo in patru cilindri montat pe Ford Fuzion, a consumat mai mult combustibil decat omologii lui mai mari, aspirati natural.

La testele facute pe Ford Escape cu un motor Ecoboost de 2,0 litri dotat cu turbocompresor, in comparatie cu o Toyota RAV4 cu un motor V-6 non-turbo de 3,5 litri, ambele vehicule au scos un consum de 10,69 L / 100 km. Dar intr-un test de acceleratie de la zero la 100 km / h, Ford a fost mai lent cu 1,5 secunde.

greencarreports.com a efectuat, de asemenea, o serie de teste pentru a determina daca motoarele mici dotate cu turbocompresoare au fost intr-adevar cea mai buna cale pentu a obtine un consum mai redus de combustibil. Concluzia lor: „La cea mai recenta generatie de motoare pe benzina de dimensiuni mici dotate cu turbocompresoare, care inlocuiesc variante mai mari, imbunatatirea reala a consumului de benzina nu este nici pe departe fata de avantajele prezentate de producatori.

share post:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *